خساراتی که در اثر بارشهای اخیر به لرستان وارد شد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل مدیریت بحران لرستان از قطع راه ارتباطی 140 روستای الیگودرز بر اثر بارش برف اطلاع داد.

خساراتی که در اثر بارشهای اخیر به لرستان وارد شد

غلام رضا آقامیرزایی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به بارش های اخیر استان خوشبختانه تا به حال خسارت جانی نداشته ایم. وی افزود: هم اکنون با عنایت به پیش بینی های هواشناسی و تشکیل ستاد بحران تمامی دستگاه های امدادی در آمادگی کامل به سر می برند.آقامیرزایی اعلام کرد: لرستان بعد از استان های گیلان، ایلام و کهگیلویه و بویر احمد، چهارمین استان پربارش سال جاری بوده است که به تبع باید انتظار سیل و آبگرفتگی را داشت. مدیرکل مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه شهرستان پلدختر در پایین دست قرار گرفته است و اکثر آب های خروجی از آن می گذرد، افزود: به همین دلیل بیشترین میزان سیلاب را در این شهرستان و رودخانه کشکان داریم. وی گفت: در استان همگی پیگیر هستیم تا طی سنوات آینده این معضل را نداشته باشیم.آقامیرزایی از مسدود شدن محور خرم آباد به پلدختر در کیلومتر 45 روستای چم حیدر اطلاع داد و گفت: قرار است تا بعدازظهر امروز این جاده بازگشایی گردد. این مسئول با بیان اینکه در اولین بارش نزدیک به 20 روستا خسارت دیدند، ادامه داد: هم اکنون پل ناصروند به علت حجم زیاد آب تخریب شد که ستاد بحران در حال آنالیز تمامی پل ها و ابنیه ای است که آسیب دیده اند و کوتاهی از جانب هر کسی باشد با آن برخورد می گردد. وی با بیان اینکه در الیگودرز بارش برف را داشته ایم، ادامه داد: متأسفانه راه ارتباطی 140 روستا به مرکز این شهرستان مسدود شده است.

مدیر بنیاد مسکن پلدختر اطلاع داد: چهار روستای شهرستان در محاصره سیل

مدیر بنیاد مسکن پلدختر گفت: چهار روستای شهرستان در محاصره سیل قرار دارند. سید مهدی موسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: بر اثر سیلاب در شهرستان پلدختر راه ارتباطی روستای پران پرویز قطع و پل دسترسی روستای تیمورآباد نیز زیر آب رفته است. وی افزود: همچنین چهار روستای چم مهر بالا و پایین، خرسدر و بابازید در محاصره سیل قرار دارند. موسوی اعلام کرد: در حال بازدید از روستاهای خسارت دیده هستیم و اما میزان خسارت ها تعیین نیست. به گزارش خبرنگاران، طی چند روز اخیر شاهد بارش باران در اکثر شهرهای استان بودیم به گونه ای که شب گذشته شدت این بارش ها افزایش یافت و سبب ایجاد سیل شد.

آسیب بارش های اخیر به 30 روستای لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از آسیب به 30 روستای استان اطلاع داد. صارم رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به بارش های اخیر استان اظهار کرد: در این راستا روستاهای بابازید، خرسه و چم مهر شهرستان پلدختر دچار سیل و آبگرفتگی شده اند. وی افزود: همچنین سیل در روستاهای شهرستان سلسله شامل دکامین، دنیا آباد، ناصروند، هندی، رحیم آباد، پرسک علیا و سفلی، چناره، چهارتخته، دکاموند علیا و سفلی، شاپورآباد، کاکارضا، ناصروند، پیرکه صالح آباد، چناره، گریران، حسین آباد و دوآب، نیازآباد، کاظم آباد و میان خران باعث ایجاد آسیب هایی شده است. رضایی اعلام کرد: با توجه به هشدار هواشناسی جمعیت هلال احمر لرستان در حالت آماده باش به سر می برد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: هم اکنون 26 پایگاه امدادی ثابت و سیار جمعیت در استان آماده یاری رسانی به مناطق آسیب دیده هستند. وی ادامه داد: تاکنون به 509 نفر آسیب دیده در شهرستان های خرم آباد، سلسله و دلفان در قالب 17 تیم عملیاتی امدادرسانی شده است. رضایی با بیان اینکه سیل به 30 روستای استان آسیب وارد آورده است، افزود: حدود 120 خانوار آسیب دیده اند که به آنها امدادرسانی داشته ایم. رضایی ادامه داد: هم اکنون نیز کار ارزیابی از خسارات وارد آمده به منازل به عمل می آید و در این رابطه اکیپ های امدادی در حال اجرا عملیات هستند. وی گفت: پس از این برآوردها به حادثه دیده ها یاری های امدادی، وسایل گرمایشی و غذا داده می گردد.

10az10.ir: 10az10: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

sobhemehriz.ir: صبح مهریز | مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11427

به "خساراتی که در اثر بارشهای اخیر به لرستان وارد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خساراتی که در اثر بارشهای اخیر به لرستان وارد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید