اجرای طرح ایران مهارت در 10 درصد مدارس، ارائه برنامه ویژه مدارس در 3 پایه

به گزارش مجله سرگرمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام این خبر که سال جاری طرح ایران مهارت در 10 درصد مدارس کشور با یاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای اجرا می گردد، گفت: پایش کارآفرینی نیز با یاری دانشگاه تهران برای سه میلیون دانش آموز دوره اول متوسطه انجام خواهد شد.

اجرای طرح ایران مهارت در 10 درصد مدارس، ارائه برنامه ویژه مدارس در 3 پایه

علی زرافشان در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در دوره متوسطه همزمان با استقرار ساختار جدید نظام آموزشی، فعالیت های کیفیت بخشی را آغاز کردیم، اظهار کرد: برای سال تحصیلی آینده نیز برنامه هایی را در دست انجام داریم که اختصاص دو ساعت آموزش در هفته برای مدرسه تحت عنوان برنامه ویژه مدرسه در پایه های هفتم، هشتم و نهم از جمله آنهاست.

وی اضافه کرد: این برنامه بر اساس سند تحول و برنامه درسی ملی برای پاسخگویی به نیازهای محلی دانش آموزان طراحی گردیده است. از این طریق به یکی از رویکردهای حوزه برنامه درسی نزدیک می شویم و کوشش می کنیم تا بخشی از آموزش ها پاسخگوی اقتضائات محلی نیز باشد و متناسب با فرهنگ و هنر بومی خودشان باشد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه علاوه بر این امسال طرح ایران مهارت در 10 درصد مدارس کشور با یاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای اجرا می گردد، گفت: پایش کارآفرینی نیز با یاری دانشگاه تهران برای سه میلیون دانش آموز دوره اول متوسطه انجام خواهد شد.

زرافشان ادامه داد: طرح جدیدی را نیز در شاخه کاردانش آغاز کردیم که بر اساس آن امکان استفاده از ظرفیت شهرک های صنعتی برای دانش آموزان فراهم می گردد. این طرح هم از اول مهر اجرا خواهد شد.

وی به منابع مالی و اعتبارات این حوزه اشاره نمود و در شرح بیشتر گفت: خوشبختانه امسال سال خوبی برای آموزش و پرورش در حوزه های مختلف بوده و در مدارس شبانه روزی با جهش چهار برابری بودجه روبروییم. با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس بودجه شبانه روزی ها به 530 میلیارد تومان افزایش یافت و این علاوه بر بودجه تهیه و توزیع دو نوبت سبد غذایی با یاری بهزیستی به مبلغ 50 میلیارد ریال برای دانش آموزان شبانه روزی است. در مجموع 580 میلیارد تومان اعتبار در این بخش داریم و هزینه ایاب و ذهاب هم افزایش یافته و چهار برابر گردیده است. بر این اساس این امکان فراهم می گردد تا آن دانش آموزان که فاصله منزلشان به مدرسه نزدیکتر است با سرویس رفت وآمد نمایند و دیگر در مدرسه شبانه نمانند. تزریق این اعتبارات ما را به عدالت آموزشی به خصوص در مناطق کم برخوردار نزدیک می نماید.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: امسال برای تجهیز هنرستان ها هم بودجه خوبی در اختیارمان قرار گرفته است. 52 میلیارد تومان بودجه مصوب سال 96 در سه ماهه اول امسال ابلاغ اعتبار شد که به استان ها دادیم و آنها تجهیزات خریداری کردند. حدود 37 میلیارد تومان بودجه امسال هم ابلاغ اعتبار گردیده است. از محل دو درصد فروش گاز هم 50 میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان ها و 50 میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه ها اختصاص می یابد. این حجم از اعتبارات برای هنرستان ها در چند سال اخیر بی نظیر است.

10az10.ir: 10az10: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

sobhemehriz.ir: صبح مهریز | مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2600

به "اجرای طرح ایران مهارت در 10 درصد مدارس، ارائه برنامه ویژه مدارس در 3 پایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح ایران مهارت در 10 درصد مدارس، ارائه برنامه ویژه مدارس در 3 پایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید