آشنایی با 13 مورد از موثرترین راه های جذب مخاطب اینترنتی

به گزارش مجله سرگرمی، همان طور که می دانید، راه اندازی یک فروشگاه آنلاین تنها عامل موفقیت کسب وکار مربوطه نیست؛ بلکه نکته اصلی موفقیت در یافتن راهی برای جذب حداکثر مشتریانی است که مایل به خرید محصولات کسب وکار مذکور باشند. در این مقاله با 13 مورد از راه های جذب مشتری اینترنتی آشنا خواهیم شد.

آشنایی با 13 مورد از موثرترین راه های جذب مخاطب اینترنتی

معرفی چند مورد از مؤثرترین راه های جذب مخاطب اینترنتی

1. قدرت شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید

امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی در تمام ابعاد فعالیت های اینترنتی بسیار رایج است. به همین دلیل، به منظور جذب کاربر می توانید صفحه ای به نام کسب وکار خود در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده و بدین طریق، تعاملی سازنده با مشتریان خود داشته باشید و دسترسی ایشان به وب سایت کسب وکار مربوطه را تسهیل کنید.

به علاوه، می توانید از اپلیکیشن هایی برای فراهم کردن قابلیت خرید مستقیم از طریق شبکه اجتماعی مد نظر استفاده کنید. در واقع، با این روش فرایند خرید کاربران از طریق شبکه اجتماعی نیز ساده تر می شود.

2. از لینک اسپانسرهای تبلیغاتی همچون گوگل استفاده کنید

استفاده از امکان تبلیغ محصول با به کارگیری قابلیت تبلیغ در گوگل یکی دیگر از راه های جذب مخاطب اینترنتی است. در حقیقت، با استفاده از این روش می توانید بازدید کاربران از فروشگاه آنلاین و همچنین محصولات مد نظر خود را افزایش دهید.

به علاوه، از آنجایی که هزینه تبلیغات به ازای هر کلیک روی لینک مربوطه پرداخت می شود، نیاز است تا در انتخاب کلمات کلیدی مد نظر خود دقت کافی به خرج دهید. در حقیقت، کلمات کلیدی مربوط به فروشگاه آنلاین و محصولات مورد نظر باید به گونه ای انتخاب شوند که صرفاً مشتریان علاقه مند به این سرویس روی لینک مربوطه کلیک کنند.

به همین دلیل، می توانید خودتان در صورت داشتن تخصص کافی تبلیغات مربوطه را در گوگل ادورز انجام داده و یا از آژانس های تبلیغاتی فعال در این حوزه کمک بگیرید. همچنین استفاده از یکسری به اصطلاح Landing Page مرتبط با فروشگاه آنلاین مورد نظر شامل کلمات کلیدی مربوطه می تواند احتمال دیده شدن وب سایت در نتایج جستجو از جانب کاربران را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: 11 مورد از مهمترین تکنیک های تبلیغات برای افزایش فروش

3. از قابلیت برقراری ارتباط لایو (زنده) با مشتریان خود استفاده کنید

به طور حتم، برقراری ارتباط لایو با مشتریان یکی از تأثیرگذارترین راه های جذب مخاطب اینترنتی است. به علاوه، تحقیقات نشان داده اند که 44 درصد از مشتریان ارتباط لایو را ابزاری مفید برای صحبت با مدیران فروش کسب وکارهای آنلاین دانسته اند؛ چرا که به صورت بلادرنگ می توانند با آن ها ارتباط برقرار کرده، نیازهای خود را مطرح کرده و پاسخی مناسب در این مورد دریافت کنند.

به علاوه، می توان گفت که میزان رضایت مشتریان از برقراری ارتباط لایو با مدیران و مسئولان فروش مربوطه 73 درصد، ارتباط از طریق ایمیل 61 درصد و در نهایت میزان رضایت آن ها از برقراری ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی 48 درصد بوده است.

همچنین در چنین شرایطی اگر مشتریان سؤالی در ارتباط با محصولات مختلف و سایر موارد داشته باشند، می توانند از طریق ارتباط لایو آن را مطرح کرده و به پاسخ مد نظر دست پیدا کنند. بنابراین ارتباطات لایو از جمله راه های جذب مخاطب اینترنتی بوده و با استفاده از آن می توانید میزان فروش خود را در حد قابل توجهی افزایش دهید.

4. سئوی فروشگاه آنلاین خود را بهینه کنید

همان طور که می دانید، موتورهای جستجو، مهم ترین منبع جستجوی کاربران و دست یابی به وب سایت ها و فروشگاه های آنلاین مد نظر هستند. بنابراین به منظور فراهم کردن قابلیت دسترسی آسان فروشگاه آنلاین خود در نتایج موتورهای جستجو نیاز است تا سئوی وب سایت خود را بهینه کنید.

البته استفاده از لینک های تبلیغاتی اسپانسرهایی همچون گوگل راه کار خوبی برای افزایش بازدید کاربر هستند؛ با این حال، آمار بازدید کاربران از طریق جستجوهای ارگانیک به مراتب بالاتر از لینک های تبلیغاتی است. به همین دلیل، به منظور افزایش بازدید سایت و جذب مخاطب اینترنتی می توانید از اپلیکیشن های مرتبط با بهینه سازی سئو استفاده کرده یا در دوره های آموزشی مربوطه شرکت کنید.

5. استراتژی هایی به منظور ساماندهی میزان فروش تنظیم کنید

یکی دیگر از راه های جذب مخاطب اینترنتی به کارگیری استراتژی هایی به منظور ساماندهی و مدیریت فروش است. برای مثال، می توانید به طور موقت قیمت برخی کالاهای خود را کاهش دهید. از سوی دیگر، می توانید برخی کدهای تخفیف به منظور افزایش فروش خود ایجاد کرده و به اشتراک بگذارید. از جمله دیگر راه کارهای افزایش فروش می توان به جلب توجه کاربران و مشتریان جدید و همچنین اعمال محدودیت خرید برای برخی محصولات منحصربه فرد اشاره کرد.

6. به مشتریان خود احترام بگذارید

به طور کلی، مشتریان راضی از کار شما، بهترین تبلیغ فروشگاه آنلاینتان هستند. به همین دلیل، نیاز است تا اطمینان حاصل کنید که بهترین خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار می دهید.

در چنین شرایطی، کاربران و مشتریان راضی در مورد فروشگاه آنلاین مربوطه با دوستان، آشنایان و اطرافیان خود صحبت کرده و به نوعی تبلیغ سرویس و محصولات آن را می کنند. همچنین این گروه از مشتریان معمولاً برای خرید سایر محصولات مد نظر خود نیز مجدداً به وب سایت مذکور باز می گردند.

در نتیجه، برای جذب مخاطبان خود نیاز است که به آن ها احترام گذاشته و به شکایات و نظراتشان رسیدگی کنید. از قلم نیاندازید که باید برای ایجاد اعتماد در مشتریان خود تلاش کنید. به علاوه، همواره به خاطر داشته باشید که یک خطا یا نکته منفی در رابطه با فرآیند فروش یا پاسخگویی به نظرات و نقدها مشتریان ممکن است منجر به نادیده دریافت تمامی تجربیات مثبت گذشته از جانب مشتری در ارتباط با فروشگاه آنلاین شما شود.

بنابراین تلاش کنید تا حتی یک سهل انگاری جزئی نیز در برخورد با مشتریان خود نداشته باشید. در غیر این صورت باز هم احتمال جلب اعتماد مجدد کاربران وجود دارد که برای این منظور کافی است تا با نحوه برخورد با مشتریان ناراضی و جلب اعتماد دوباره آن ها آشنا باشید.

7. مسابقاتی با جوایز ارزشمند در وب سایت خود برگزار کنید

از جمله دیگر راه های جذب مخاطب اینترنتی برگزاری رقابت هایی است که کاربران و مشتریان با مشارکت در آن ها جوایزی را به دست می آورند. برای مثال، می توان کدهای تخفیفی به عنوان یکی از جوایز رقابت های مورد نظر تعیین کرد. به علاوه، برای جذب کاربران جدید در فروشگاه آنلاین خود می توانید محدودیت هایی برای شرکت در مسابقات مذکور از جمله دعوت دوستان و نزدیکان برای شرکت در آن ها اعمال کنید.

8. برخی محصولات رایگان در وب سایت خود ارائه کنید

به منظور افزایش کاربران و جذب مخاطبان جدید می توانید محدوده مشخصی از قیمت ها را مد نظر قرار داده و برخی محصولات مربوط به این بازه قیمت را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهید. به علاوه، به خاطر داشته باشید که پیش از انتخاب محصولات مورد نظر و ارائه رایگان آن ها در فروشگاه آنلاین خود لازم است تا تحقیقاتی را در رابطه با نحوه انتخاب محصول و ارائه آن به مشتریان انجام دهید.

9. سایر برندهای معتبر و با کیفت را به مشتریان خود معرفی کنید

به طور کلی، افزایش وفاداری مشتریان یکی از راه های جذب مخاطب اینترنتی است. برای این منظور می توانید سرویس ها و برندهای معتبر دیگری را به کاربران خود پیشنهاد دهید که مرتبط با فروشگاه آنلاین شما هستند. با این روش می توانید وب سایت خود را به کاربران دیگری نیز معرفی کرده و در نتیجه بازدید فروشگاه آنلاین خود را افزایش دهید.

10. محتوای وبلاگی ارزشمند تولید کنید

محتوای ارزشمند و مورد نیاز کاربران منجر به بهبود سئوی سایت شده و کاربران زیادی را از طریق جستجوی ارگانیک به فروشگاه آنلاین مورد نظر سوق می دهد. بنابراین به عنوان یکی از راه های جذب مخاطب اینترنتی می توانید اقدام به تولید محتوای وبلاگی کنید. به علاوه، به منظور جذب مخاطبان بیشتر نیز می توانید قابلیت اشتراک گذاری پست های وبلاگ در شبکه های اجتماعی دیگر را برای کاربران فراهم کنید.

11. محصول یا سرویس جدیدی به وب سایت خود اضافه کنید

با افزودن محصولات یا ارائه سرویسی جدید در فروشگاه آنلاین خود می توانید توجه کاربران و مشتریان را جلب کرده و کاربران جدیدی به وب سایت خود جذب کنید. برای این منظور می توانید حتی از راه کارهای ساده ای همچون تغییر قیمت محصول، تغییر بسته بندی محصول یا شکل ظاهری آن استفاده کنید.

12. تجربه مناسبی از اولین خرید برای کاربران ایجاد کنید

برای جذب مخاطبان بیشتر و افزایش فروش وب سایت خود می توانید تخفیف های مناسبی برای کاربرانی در نظر بگیرید که برای اولین بار از فروشگاه آنلاین شما خرید می کنند. همچنین به خاطر داشته باشید که پیام ها یا متون مربوط به دستاوردهای اولین خرید از وب سایت خود را به صورت ساده، واضح و قابل فهم در معرض دید کاربران قرار دهید.

13. پاداش هایی برای تشویق کاربران و دوستانشان در نظر بگیرید

از جمله دیگر راه های جذب مخاطب اینترنتی می توان به در نظر دریافت هدایایی برای مشتریان و سایر کاربرانی اشاره کرد که با دعوت ایشان وارد وب سایت مربوطه می شوند. در واقع، در نظر دریافت پاداش های دوطرفه (برای مشتریان و کاربرانی که از طریق آن ها جذب وب سایت می شوند) منجر به افزایش بازدید سایت شده و احتمال بازگشت مشتریان به فروشگاه آنلاین را افزایش می دهید.

به همین دلیل، می توانید متنی در انتهای تمامی ایمیل های ارسالی خود به کاربران درج کرده و از آن ها بخواهید تا به فروشگاه آنلاین شما بازگشته و نظرات، نقدها و پیشنهادات خود را در رابطه با فرایند خرید و نیز کیفیت خدمات و محصولات ارائه شده مطرح کنند.

جمع بندی

در این مقاله، برخی نکات مهم در رابطه با راه های جذب مخاطب اینترنتی مورد بررسی قرار داده و گفتیم که از جمله سریع راه های جذب مخاطبان به فروشگاه های آنلاین می توان به دعوت کاربران از سوی سایر مشتریان وفادار اشاره کرد. به علاوه، رضایت مشتریان نیز از جمله فاکتورهای کلیدی برای دعوت دوستان، اطرافیان و سایر کاربران به وب سایت مد نظر است.

بنابراین با به کارگیری هر یک از نکات مطرح شده در این مقاله می توانید کاربران و مشتریان وب سایت یا فروشگاه آنلاین مد نظر خود را افزایش دهید. به علاوه، آشنایی با راه های کسب درآمد در فضای مجازی نیز خالی از لطف نبوده و می تواند به شما در آموزش تکنیک های مورد نیاز برای افزایش درآمد کمک کند. اگر به تازگی فروشگاه آنلاینی تأسیس کرده یا مؤسس وب سایتی با تعداد کاربر بالا هستید، نظرات و پیشنهادات خود در رابطه با راه های جذب مخاطب اینترنتی و افزایش بازدید وب سایت را با ما در میان بگذارید.

iraniro.ir: تور داخلی ایران | گردشگری ایران، سفر به مشهد، اصفهان

italyro.ir: تور ایتالیا ارزان قیمت، تور ایتالیا نوروز 97، تور بهار

itgap.ir: آی تی گپ | مجله فناوری گردشگری، موفقیت،

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 109068

به "آشنایی با 13 مورد از موثرترین راه های جذب مخاطب اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با 13 مورد از موثرترین راه های جذب مخاطب اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید